oudere vrouw
"Een tentfeest ga ik niet meer naartoe, maar ik geniet van
een gratis kopje koffie op het terras na de aubade!"

Een stukje geschiedenis

Aanmelden als vrijwilliger

Aanmelden kan makkelijk

Koningsdag 2024 staat voor de deur en na een zeer geslaagde Koningsdag vorig jaar, met prachtig weer, wil de Hattemer Oranje Vereniging (H.O.V.) er met haar vrijwilligers ook dit jaar weer een mooi feest van maken!

Niet alleen op 27 april, maar ook in de week voor en na Koningsdag is er van alles te beleven! Zo zal de bakwedstrijd ‘Heel Hattem Bakt Oranje’ weer plaatsvinden bij de Albert Heijn op zaterdag 20 april. De Albert Heijn heeft voor de winnaars weer fantastische prijzen klaarliggen!

Op vrijdag 26 april worden weer de Koningsspelen georganiseerd voor alle kinderen van de basisscholen. De H.O.V. heeft de buurtsportcoaches van Hub Hattem geholpen om weer extra leuke activiteiten mogelijk te maken.

Tijdens Koningsnacht, op de avond van 26 april, barst het Oranjefeest al los met live muziek op het podium. Vanaf 17 uur kun je al genieten van verschillende optredens op de markt en de volgende dag gaat het feest natuurlijk gewoon verder.

Voor Koningsdag geldt er maar één ding: oranje boven!

In de aanloop naar Koningsdag roept de H.O.V. heel Hattem weer op om de straten te versieren. Hoe gezellig is het om samen met je buurt de straat te versieren en samen iets neer te zetten om de jury omver te blazen? Wie heeft het leukste ontvangst? Wie maakt de mooiste creaties? Verzin een leuk thema, maak indruk op de jury en win een van de mooie straatprijzen! Ook dit jaar wordt de “Straat versier wedstrijd” mogelijk gemaakt door sponsor Slagerij van Guilik.

Jurering zal plaats vinden op vrijdag 26 april vanaf 17.00 uur. De winnaars worden op Koningsdag om 14.00 uur bekend gemaakt op het podium op de markt.

Programma voor jong en oud

Op Koningsdag beginnen we natuurlijk met de aubade en ook dit jaar kun je traditiegetrouw rond de kerk weer snuffelen naar leuke koopjes op de gezellige kleedjesmarkt. Sinds een aantal jaren is er in Hattem het ‘Koningsontbijt’, aangeboden door de H.O.V., ook dit jaar zal het ontbijt weer plaatsvinden maar vanwege het grote succes nu zelfs op een tweetal locaties.

Voor de senioren is er in De Bongerd weer wat lekkers en een gezellig optreden. De bewoners van Het Baken en Buitenhof, zijn welkom in de Hof van Blom voor een gezellige middag. Dit jaar zijn er ook in de middag meerdere activiteiten op de markt en rondom de kerk voor de jeugd. In de week na Koningsdag, tijdens de meivakantie, worden er ook nog diverse activiteiten voor de jeugd georganiseerd. Zoals het Mega Springfestijn en het Oranjefeest bij het Dijkweitje.

In april ontvangen de leden van de Hattemer Oranje Vereniging weer het programmaboekje in de bus, met daarin uitgebreid informatie over de optredens, het volledige programma en de mogelijkheid om je op te geven voor de activiteiten.

Nog geen lid? Aanmelden kan hier

beeld HOV.jpg

De H.O.V. is nog opzoek naar vrijwillige lokale helden!

Zonder enthousiaste bestuursleden en vrijwillige lokale helden is het Oranjefeest niet mogelijk.

Denk bijvoorbeeld aan verkeersregelaars, voor het ‘soepel’ laten verlopen van de intocht van de oldtimers. Of het begeleiden van kinderactiviteiten, maar ook helpende handjes voor het verspreiden van het programmaboekje… Meld je aan als vrijwilliger!

Maar ook voor het organiseren van activiteiten in 2025! Uit de Hattemer gemeenschap hebben wij diverse geluiden opgevangen over het gemis van een optocht en de zeskamp. Super leuke activiteiten natuurlijk, maar daarvoor zijn extra handjes nodig!

Versier je straat 2023!

MZW_2023_04_27_1977.jpeg

Pannekoekenkamp eerste met versierde straat Koningsdag

De Hattemer Oranjevereniging had ook dit jaar weer de ‘Versier je straat’ wedstrijd met Koningsdag georganiseerd.

De strijd voor de origineelste versierde straat is gewonnen door de Pannekoekenkamp. De jury bestaande uit burgemeester Marleen Sanderse, Bruno Barat en Angela van Erven was onder de indruk van zoveel originaliteit en creativiteit. De bewoners van de Pannekoekenkamp winnen een straatbarbecue t.w.v. 300,-, De tweede prijs was voor de Dorpsweg met een barbecue t.w.v. 150,-. Een gedeelde derde prijs voor de Reggestraat en De Adelaarshoek, beiden t.w.v. 75,-.

De barbecue prijzen zijn beschikbaar is gesteld door Slagerij van Guilik.

MZW_2023_04_26_1796.jpeg

Zonder steun van vrijwilligers geen vereniging en Oranjefeesten